نمونه سوالات ابتدایی

انواع دروس

اولیا و دانش آموزان عزیز به وبلاگ طاهر خوش آمدید.

نویسندگان
۰۸آبان

      انواع بازی ها وتاثیرات ان ها

  • ربازی های که در ان ها اعمال تکراری انجام می شود .سلولهای ارتباطی که با حافظه ویادگیری در ارتباط هستند را تقویت میکنند.
  • بازی هایی که نیازمند عملکرد لحظه ای هستند قسمت قشر جداری مغز را فعال می کنند ووظیفه این قسمت از مغز کنترل حرکاتحساس است.ب
  • ازی هایی که تنها جنبه ویدیویی دارند به تقویت لب جلویی مغز منجر می شوند. .
  • بازی های رایانه ای که نیاز مند تعقل هستند .قسمت قشر پشت استخوان پیشانی را تقویت می کنند کار این قسمت تصمیم گیری است .
  • بازی هایی که در ان ها پاداش گیری مطرح است .باعث ترشح دپامین در مغز می شوند .
  • شعاع قشر کمر بندی قدامی مغز دقیقا پس از تیر اندازی به وسیله ی یک اسلحه فعالیت بیشتری می یابد که مخصوص برنامه ریزی و امور ادراکی است.

     اثرات بازی های رایانه ای  

     اثرات مثبت:بازی های رایانه ای می توانند دید محیط مهارت های یافتن راه .چرخش ذهنی هماهنگی دست وچشم را بهبود ببخشد .بازی های رایانه ای می تواند توانایی های فرد را برای  حل کردن مشکلات وپیدا کردن جواب ها بهبود ببخشد .همچنین بازی های رایانه ای می تواند توانایی های فرد را برای حل کردن مشکلات وپیدا کردن جواب ها بهبود ببخشد که البته این امر جدای از دانش پیشین فرد است .بازی هایی که نیاز مند کار تیمی هستند .میتوانند به توسعه مهارت های گروهی فرد کمک کنند .

      اثرات منفی:بازی های خشن سرکوب واکنش های عاطفی وواکنشهای تهاجمی را افزایش می دهد همچنین از دلایل داشتن روحیه پر خاشگری در افراد است..

بازی های رایانه ای در کل خطرحملات ناگهانی بیماری صرع واختلالات ناشی از حساسیت به نور را افزایش می دهند.

بازی های طولانی مدت ممکن است منجر به چاقی حواس پرتی وضعف عملکرد در تحصیل وکار شود میتوان این گونه نتیجه گرفت که بازی های فکری وبازی هایی که به نوعی به چالش کشنده ی ذهن افراد هستند مفید تر از بازی های رایانه ا ی است که فرد صرفا در ان ها به شلیک گلوله اقدام می کند . 

       

۹۴/۰۸/۰۸